Výlet do Kostnice a ostrov Mainau

Vzhledem k tomu, že teplotně je jaro už dávno pryč a léto je v plném proudu, vyrazila jsem na víkendový výlet do Švýcarska/Neměcka. Abych osvětlila tu pomlčku Švýcarsko/Německo – nejdříve jsem navštívila Rýnské vodopády, které jsou ve Švýcarsku, poté jsem se přesunula do Německa do města Kostnice, a nakonec lodí po Bodamském jezeře na ostrov Mainau. Výlet to byl docela narychlo a krátký, ale dost povedený. A díky tomu, že jsem měla těsně před státnicemi, více volných dní jsem si nemohla dovolit. Zato ale teď po státnicích mám mnoho cestovatelských plánů :).

Rýnské vodopády

Z ČR jsem vyjela v pátek večer a tím začal můj výlet. Brzy ráno jsem dorazila k první cílové destinaci, k Rýnským vodopádům (Rheinfall) nedaleko města Schaffhausen na severu Švýcarska, prakticky kousek od hranic s Německem. Časný dojezd na lokaci měl své plusy, protože předchozí zájezd s turisty z Asie odtud právě odjížděl, a tak jsem si mohla užívat pohledy na vodopády zcela sama. Jedná se o údajně největší vodopády v Evropě, svou délkou dosahují až 150 metrů. Když se pěšky projdete okolo vodopádů, narazíte na mnoho vyhlídkových míst, kde se stojí za to zastavit a pokochat. Četla jsem, že jedna z nejlepších vyhlídek je po zámkem Laufen (5 CHF), osobně to nemohu posoudit, nešla jsem tam. Nicméně i tak jsem si z jiných míst výhled na vodopády užila a nafotila krásné fotky. Dokonce tu jezdí i turistická loďka až k vodopádům, ale já tam byla opravdu velmi brzy, ještě nebyla v provozu a myslím, že bych této služby stejně nevyužila.

Kostnice

Další lokací, kam jsme se přesunuli dále, bylo město Kostnice (Kostanz) na jihozápadě Německa ve spolkové republice Bádensko-Wurttembersko. Město jako takové je docela menší, centrum jsme prošli za chvilku. Zastavila jsem se na místech, která jsou s Čechy spojena díky Janu Husovi (Husův dům, Husův kámen) a poté jsem relaxovala na břehu Bodamského jezera. Ten den vyšlo nádherně počasí, což bylo dost neočekávané, dle předpovědi mělo celý den pršet. Postupem času byla v centru dost velká koncentrace turistů, a proto jsem se odpoledne rozhodla pro návštěvu Sea Life, kde bylo mnoho druhů ryb, želvy či tučňáci a skoro žádní turisté :).město Kostnice (Kostanz) na jihozápadě Německa ve spolkové republice Bádensko-Wurttembersko. Město jako takové je docela menší, centrum jsme prošli za chvilku. Zastavila jsem se na místech, která jsou s Čechy spojena díky Janu Husovi (Husův dům, Husův kámen) a poté jsem relaxovala na břehu Bodamského jezera. Ten den vyšlo nádherně počasí, což bylo dost neočekávané, dle předpovědi mělo celý den pršet. Postupem času byla v centru dost velká koncentrace turistů, a proto jsem se odpoledne rozhodla pro návštěvu Sea Life, kde bylo mnoho druhů ryb, želvy či tučňáci a skoro žádní turisté :).

Ostrov Mainau

A mojí poslední zastávkou výletu byl květinový ostrov Mainau na Bodamském jezeře. Ostrov patří švédské šlechtické rodině Bernadotte, která tu pečuje o zámek, arboretum, zahrady, o dům motýlů (motýlárium), minizoo a hřiště pro děti. Vzhledem k tomu, že se jedná o ryze turistickou atrakci a byla sobota odpoledne, bylo tu vysloveně narváno. Ostrov není nijak velký, ale atrakcí je tam dost, takže na odpolední výlet ideální. V každém ročním období tu jsou jiné květiny. I když později odpoledne bylo dost velké teplo, i tak jsem si to tu užila, byl to zážitek, nafotila jsem mnoho krásných fotek a poté večer jsem razila zpátky do Čech. Byl to moc fajn výlet, kterých letos bude doufám ještě víc.

A co vy, taky jste už byli někde na výletě, když je tak slunečné počasí? Pokud ne, na jaké výlety a dovolené chystáte v létě? 🙂

Autor: Martina Koşar (Pecinová)
Fotky: Martina Koşar (Pecinová) – Canon EOS 750D
Fotky bez mého souhlasu nepoužívejte, prosím!